Lyže Malá Úpa
Datum: 11. - 13. 1. 2013

VODÁCKÉ ZIMNÍ LYŽOVÁNÍ V KRKONOŠÍCH

Všichni jsme se sešli v pátek 11. 1. 2013 odpoledne na loděnici. Naložili jsme zavazadla do autobusu, a že jich bylo hodně. Vždyť každý účastník měl batoh s věcmi a vybavením na sjezdovky i běžky. Potom jsme přijeli my. Autobus řídil poprvé Petr. Po dvou hodinách jízdy jsme dojeli na parkoviště v Horní Malé Úpě. Ubytování nám zajistila maminka Anety na chalupě Policie ČR. S radostí jsme uvítali pana domácího se sněžným skútrem. Měli jsme tolik zavazadel, že se musel otočit dvakrát. Když jsme se ubytovali a povlékli postele, šli jsme spát.

Ráno v osm nás probudil Petr. Jana nám přichystala výbornou snídani (vánočka + marmeláda + čaj = dobrá snídaně). Po snídani jsme provedli ranní hygienu, teple se oblékli a šli jsme na snowboard, případně slabší povahy na lyže a ještě slabší do skleníku - hospody (můj táta). Pod sjezdovku k Pomezním boudám nás odvezl Miloš. Vjel na parkoviště a velmi zkušeně zapadl. Dospěláci museli autobus vytlačit. Po úspěšném zaparkování jsme šli na svah. Já (Pavel) jsem s Martinem, Anetou a Markétou jezdil na snowboardu. Ostatní nasadili sjezdovky.

Sjezdovka byla krásně upravená. Postupem času se začaly vytvářet boule. Nejlepší bylo, když jsme se chytili za ruce a jeli rovně dolů. Byla to velká sranda.

Počasí nám tradičně nepřálo. Chvílemi hustě sněžilo. Kdo neměl lyžařské brýle, zažíval muka.

Po lyžování nás opět Miloš dovezl na parkoviště k chatě (tentokrát zkušeně nezapadl). Než jsme se převlékli, Jana uvařila gulášovou polévku. Když jsme si částečně zasytili žaludky, tak jsme se šli vyhřát do sauny. Nejdříve šli holky s Janou, potom kluci s Petrem, Pepou (našim tátou), Tomášem a se Zbyňkem. Někteří z nás byli v sauně úplně poprvé (např. Honza). Nakonec šly ženy. Po saunování následovala druhá večeře. Pochutnali jsme si na bramborové kaši s kuřetem. Potom jsme se přesunuli do klubovny a hráli jsme hry, které si pro nás připravila Jana (např. Pepíčku pípni, zelenina a ovoce, Twistr). Kolem desáté hodiny nás Jana zahnala spát.

Druhý den začal stejně jako první. Jenom počasí netradičně přálo (bylo krásně). Změnili jsme pouze lyžařskou výstroj a nasadili běžky. Martin s Tomášem mazali (všem kdo požádal) voskem běžky. Já jsem si jednu lyži omylem namočil sněhem a nešlo to rozetřít. Když jsme dojeli na Pomezní boudy, rozdělili jsme se opět na savce a dravce. Já jsem byl bohužel v dravcích. Dojeli jme až ke sjezdovce u kostela. Pod sjezdovkou byla restaurace, která se jmenovala U dědka a báby. Po občerstvení jsme jeli zpět.

Na chalupě jsme si sbalili, uklidili pokoje, naložili věci, vytlačili Zbyňkovo auto a odjeli domů.

Zdraví Pavel

Zvláštní poděkování: Mamince a tatínkovi za to, že to za mě napsali.