FOTOALBUM

 

FRANCIE

26. 5. - 4. 6. 2000

 

            PÁTEK  26. 5.

22:00  Hradec Králové, odjezd z loděnice (stav tachometru 16744)

            směr Praha, Rozvadov, Nürnberg, Karlsruhe

 

            SOBOTA  27. 5.

08:00  Mulhouse - hranice D-F, Lyon, Grenoble

16:00  příjezd k Drac -  most silnice č. 85 s vodočtem   (18168)

            spíme jako předloni u řeky zhruba v polovině cesty k St. Bonnetu

 

            NEDĚLE 28.5.            zataženo, zima, poprchává

10:00  vstáváme a balíme

11:00  nasedáme na Drac; odpoledne jedeme Drac Noir

 

    DRAC                       11 km    

Jedeme ze St. Bonnetu k mostu s vodočtem (vodočet je cca 50 m za mostem vlevo), stav 90 cm - akorát.

 

    DRAC NOIR              7 km        

Nasedáme u cest. mostu u Prapic. 1. 1/3 - z kopce přes balvany, po cca 500 m úsek asi 100 m WW V (jede jenom Honza). Dále opět nepřehledné, úzké, zablokované. 2. 1/3 - štěrkové koryto rozlité do ramen. 3. 1/3 -  začíná ošklivým skokem. Pod ním vpravo vodočet - máme 50 cm (zřejmě ideální voda). Následuje asi 100 m hodně kamenitý úsek do další zatáčky (přenáším), dál hezká WW IV. Končíme kousek před soutokem s Drac Blanc u mostu z rour. Za našeho stavu vody byl sjízdný.

Þ        velmi důstojná řeka na rozjetí

 

20:00  Castellane - ptáme se na pouštění vody ve Verdonu

            večeříme u přehrady (Lac de Castillon)

23:00  spíme na parkovišti u silnice u Varu před Daluis (18483)

 

            PONDĚLÍ  29. 5.            slunce, vedro, vítr (tak už to bude pořád)

10:30  nasedáme na Var

 

    VAR                       6 km

Začínáme v Guillaumes. Super kaňon (červený skály - bauxit), za naší vody (solidní minimum) WW II-III (za větší vody to ale musí být hukot). Končíme u mostu na konci kaňonu u Daluis.

 

12:00  odjezd na Tinée podél Varu a skrz Gorges Supérieures du Cians (úzká silnička i pro tranzita) do St. Sauveur. Tinée je suchá, ale kdyby byla voda, byl by to asi zážitek (soutěsky). Zpátky jedeme podél Tinée až na soutok s Varem a proti proudu Varu. Var pod kaňonem teče štěrkovým korytem, max. WW II.

Þ        V Přímořských Alpách je teď už sucho, vodu má už jenom kaňon Varu.

16:00  spíme u přehrady Lac de Castillon nad Castellane (směrem od Castellane odbočit vlevo přes vyschlé koryto přítoku do přehrady, dojet kousek na parkoviště pro pláž a z něj zpátky doleva k plácku u transformátoru) (18651)

 

            ÚTERÝ  30. 5.

           

    VERDON                    29 km

 

                        Stejně neprojdem

                         i když všichni chcem

                        síto je tak hustý

                        že nebe bude pustý

                        dál.                                          (Echt)

 

V 10:00 nasedáme na vodu u mostu Pont de Carrejuan. Teče 10 m3·s-1 a to je pro  seznámení se s Verdonem asi naprosto ideální. Až k Point Sublime (kamenný klenutý most, zprava ústí Baou) zívačka. Zde začíná vlastní kaňon. Hned první vstupní peřej prohlížíme, dál je zablokování, úzké průskoky, nepřehledné (něco jako hřenská Kamenice, ale všechno je mnohem větší). Nic neprohlížíme, všechno jedeme na oči. Celé to je dlouhé asi 3 km, potom až k la Maline zívačka.

Od la Maline to všechno začíná. První peřej šidíme vlevo a pak traverz doprava, dál pozor na konstrukci lávky spadlou do vody. Za zatáčkou začíná "Bludiště" - úzká klikatá skalní chodba (nahoře otevřená) s pomalu tekoucí vodou. Bludiště končí ve "Styx" - nájezd do jeskyně s válcem. Prohlížíme nájezd a vybíháme nad Bludiště, z asi 5 m skáčeme do vody a plaveme zpátky. Po průjezdu Styxem vjíždíme do velké jeskyně a pak opět na denní světlo. Stále pokračuje zablokování s průskoky. Když se na levém břehu objeví skála ve tvaru obráceného žampionu znamená to, že bude následovat "Imbut" ("Siphon"). Prohlížíme ošklivý nájezd. Vlastní Imbut je úzká jeskyně (chodba). Uprostřed přenášíme skalní bariéru a na konci vynášíme lodě přes naplavené dřevo skalním oknem a nasedáme alpinstartem. Dál opět průskoky, jedno místo je zablokováno nádrží (jedeme vlevo přes nádrž nebo úplně vpravo při skále, ale tam je strom !!!). Následuje obrovský balvan spadlý do kaňonu, který si tak tak máchá bříško ve vodě. Protahujeme se škvírou vlevo. Kousek za balvanem zastavujeme v levé zatáčce a vpravo přenášíme dva absolutně nesjízdné sifony. Za nima je už jenom jeden ošklivý skok (prohlížíme) a po dalším asi 0,5 km ještě hezké vody vjíždíme na volej přehrady. Fouká velmi silný protivítr. Asi v polovině zastavujeme vpravo u vodopádu a jdeme se na něj podívat zblízka (nechá se po něm lízt, protože ho tvoří takový drsný usazeniny, něco jako smirek).

V 17:00 (jeli jsme dost rychle, protože jsme skoro neprohlíželi) dojíždíme k mostu Pont de Galetas na konci kaňonu (tady je protivítr nejsilnější).

Pěšky: jedna cesta vede po pravém břehu z la Maline na Point Sublime, další po levém břehu z la Maline (buď přebrodit od la Maline - lávka, co tu byla je stržená -nebo se nechá sejít z levé strany kaňonu od restaurace Cavaliers) k Imbutu a postejné cestě zpět.

 

21:00  spíme u přehrady Lac de Serre Poncon (18850)

 

            STŘEDA  31. 5.

10:00 nasedáme na Ubaye

 

    UBAYE                     13 km

Začínáme nad kempem Rioclar. Je spousta vody, úžasný splachovadlo. Ze začátku  asi 0,5 km pohoda. 200 m nad mostem (odbočka na Gaudeissard) to ale všechno začne. Přelité balvany a velké válce pokračují i pod mostem. Válec přes celou řeku u následující skály pod kostelíkem šidíme vpravo. Pak je to kousek maličko lehčí (ale opravdu jenom maličko) a následují "Schody" (lze předem prohlédnout ze silnice) - za tohohle vodního stavu určitě WW V. Od raftové základny pod Schody je řeka lehčí a přehlednější. Občas se však nějaké zajímavé místo vyskytne a ke konci jich ještě přibývá. Na závěr projíždíme krátkou skalní soutěsku a hned za ní vlevo končíme. Konec je dobré předem prohlédnout, aby ho člověk neprošvih a nehópnul do spodní soutěsky (při příjezdu do le Lauzet se přejede most přes silnici a kousek za ním se vpravo na tu silnici odbočí a dojede se k vodě).

 

11:30  končíme v le Lauzet

14:15  obědváme u Rabioux

            spíme u Guilu na konci druhé soutěsky u zbytků (vysoké pilíře) starého mostu (když se silnice uhýbá  vlevo od řeky za mostkem přes přítok odbočka vpravo) (19006)

 

            ČTVRTEK  1. 6.            (ve Francii státní svátek !)

11:00  nasedáme na Guil u Château-Queyras                     7 km  

15:00  končíme u druhého sil. mostu (odb. z hlavní silnice) pod Trojkombinací. Dál už             dneska nemáme sílu ani morál (1 naražené rameno, 1 děravá loď)

            Odpoledne si jedeme prohlédnou Gyr, Onde a Gyronde. Vodu mají (u Gyru mi             ale zas tak extrémní, jak se všude píše, nepřišla), ale ničím nás nezaujaly             (typické sjezdovky) a tak se vracíme na Guil, abychom ho doufoukli až do             přehrady. Vodu má i soutěska Durance, ale tu už nestíháme.

19:30  spíme jako včera (19158)

 

            PÁTEK  2. 6.

12:00  nasedáme na Guil tam, co jsme spali                10 km

14:00  končíme na začátku přehrady

17:30  spíme u rybníčků u Guisane pod le Casset (19229)

 

    GUIL                  

Nádherná, ale hodně těžká voda. Vody máme docela dost (vodočet vlevo pod mostem silnice 902 pod Trojkombinací odhadem 20 cm). Začínáme na parkovišti pro Château-Queyras (výstupní místo komerčních raftařů). Následuje soutěska "Hradní příkop" - cca 300 m dlouhá, kolmé skalní stěny, široká tak 1-4 m (předem nutné prohlédnout - shora z cesty to jde bez problémů - jestli není zatarasená naplaveným dřevem). Splachovadlo, hodně z kopce, válečky - kdo udrží špičku rovně, vyhrál. Komu se to nepodaří, má smolíka. Most. Dál asi 0,5 km zívačka a pak začíná druhá soutěska. Válec přes celou řeku jede jenom Honza, ostatní přenášíme vpravo. Následuje zablokování, úzké průskoky. Celá soutěska je za téhle vody tak WW V. Postupně prohlížíme a jedeme. Prohlížení je obtížné (lezecké vložky) a zabere hodně času (celou soutěsku jedeme aspoň dvě hodiny). Přenášení je někde skoro nemožné. Přenášíme další ošklivý válec (lze nad ním zastavit pouze napravo v miniaturním vracáčku tak pro půl lodě). Pak následuje zúžení mezi kolmé skalní stěny s ošklivým nájezdem - šidíme vpravo. Po asi 100 m přenášíme zablokované místo vlevo, asi 100 m jedeme a opět vlevo přenášíme. Po dalším 0,5 km se soutěska otevírá, zbytky (pilíře) starého mostu (tady jsme spali). Dál až po silniční most docela pohoda.

U mostu vysedáme a přenášíme zablokovaný stupeň za ním. Pak následuje "Trojkombinace" - několik stupňů. Od Trojkombinace k dalšímu sil. mostu je to pořád zajímavé a rozhodně se nenudíme. Dál se střídají lehčí a těžší kousky. Od mostu (odbočka z hl. silnice) je to tak WW III-IV, kousek před kataraktem dva těžší úseky. "Tunelový katarakt" je místo u tunelu nad přehradou - WW VI, ale jet to jde. Vysedání nad kataraktem je dobré předem prohlédnout. Dál WW III, IV, posledních cca 0,5 km před přehradou WW IV+(V?).

 

 

            SOBOTA  3. 6.

 

    GUISANE                   6 km

V 10:00 začínáme na parkovišti v Chantemerle. Pod mostem pro sjezdovku ošklivý jez, další jez za asi kilometr přenášíme vpravo. Pak to začne. Máme hodně vody, tak jsou velký vlny, válce, hodně z kopce, bez vracáků. Prostě obludný splachovadlo, poctivá WW IV. Když se do toho na dalším úseku přidají velký balvany, tak asi i těžší. V 11:00 končíme vlevo nad mostem před slalomovou tratí v Briançonu.

 

12:00  odjezd domů

 

 

            NEDĚLE  4. 6.

07:00  loděnice (20721)

 

 

 

            SUMMARY

na vodě:             7 řek, 89 km

tranzitem:                 3977 km

 

FOTOALBUM