ŠVÝCARSKO SE SLONEM

2. - 6. 7. 1999

 

            PÁTEK 2. 7.

16:00   Hradec Králové - odjezd z loděnice

19:30   odjezd z Příbrami

22:30   hranice - Železná Ruda

01:00   Mnichov

03:00   spaní cca 100 km před Lindau

 

            SOBOTA 3. 7.

08:00   odjezd směr Lindau, St. Gallen

11:00   Dietfurt - řeka Thur

           

                        THUR

     úsek Dietfurt Þ Wil

     16 km, 4 hod, WW I-II (několik skalnatých prahů WW III),      cestou dva X(!) jezy (přenášení vpravo)

Nástupní místo v Dietfurtu: ve směru od Wilu odbočit hned za mostem vlevo na skoro až polní cestu - po cca 500 m stará přádelna.

  

16:30   odjezd směr Wattwil, Buchs, Sargans, Chur, Reichenau

19:30   soutok Rýnů

 

            NEDĚLE 4. 7.

Jedeme dvakrát Landwasser s Albulou a jednou Vorderrhein.

 

                        LANDWASSER, ALBULA

     úsek most přes Landwasser Þ Surava

     1+5 km, WW III, 0,5 hod

     (dále do Tiefencastel prý asi     o stupeň těžší)  

     info o dalších úsecích: KRK 94/4/11-12

Měli jsme hodně vody (Landwasser prý bývá skoro suchý, ale teď valil až moc - vodočet vpravo pod mostem 130 cm; z Albuly ale moc nepřitékalo). Za tohoto stavu WW III (pěkné pro rafty).

 

        VORDERRHEIN

     úsek Ilanz Þ Reichenau, 20 km, 2 hod

 

            PONDĚLÍ  5. 7.

Jedeme Glenner a znovu Vorderrhein. Odpoledne přejíždíme do Rakouska na Bregenzer Ache s krátkou zastávkou ve Vaduzu. Spíme u Bregenzer Ache u bývalého nádraží Langenegg (ve směru od Dornbirnu na Langenegg a Krumbach odbočit za mostem vlevo; trať podél řeky zrušena v roce 1980).

 

                        GLENNER

     úsek cca 7 km do Ilanz (ústí do Vorderrheinu)

     7 km WW III-IV+, 1,5 hod (prohlížení, jištění, lovení)

     nejtěžší místo krátce po startu mezi dvěma těsně po sobě      následujícími mosty (silnice přechází z pravého břehu na levý a hned zase zpátky) - prohlédnout a jistit !!!!!

     info: Kanufaren in den Alpen

Měli jsme hodně vody (vodočet vpravo nad jezem v Ilanz cca 693,60 m - jez sjízdný u pravého nebo levého kraje), a tak to byl docela nářez (asi šest čochtanů, obtížná záchrana) a kritické místo mezi mosty jsme přenesli. I dále se vyplatí některá místa prohlédnout a případně odjistit. Za této vody vhodné i pro rafty.

 

            ÚTERÝ 6. 7.

Dopoledne jedeme Bregenzer Ache, před objedem odjíždíme domů.

 

                        BREGENZER ACHE

     úsek nádr. Langenegg Þ nádr. Doren-Sulzberg (Brenden)

     6 km, WW II, 1 hod

     Opuštěný kaňon. Asi v polovině most, za ním vpravo výpust z elektrárny a za zatáčkou zleva další. Po cca 300 m jez (nasypané kameny) sjízdý v levé části (označeno značkami).

     info: KRK 97/4/11

Vody je zpočátku snesitelné minimum (ale jede i raft), od výtoků z elektráren už je to pohoda. Protože spěcháme, končíme už u býv. nádraží Doren-Sulzberg (visutý most pro pěší na dvou pilířích). Vhodnější by ale bylo končit až v Kennelbachu, protože sem je obtížný příjezd autem.

 

11:00   odjezd domů přes Lindau, Mnichov, Železnou Rudu

20:00   Příbram

23:30   Hradec

 

            SUMMARY

na vodě:  6 řek, 81 km