FOTOALBUM

RUMUNSKO 1979

   
29.6. pátek Odjezd z loděnice ve 20.00, 21.20 Doudleby, odjezd směr Komárno.
30.6. sobota 04.10 přechod Komárno, rychlé odbavení, 11.20 přechod Bors, hodina čekání. Při příjezdu na tábořiště – Crisul(?) nejprve přejet a teprve asi po 3 km železniční přejezd.
1.7. neděle řeka Dragana, 14 km WW III na soutok s Crisul Repede. Výměna lodí, sjeto 12 km WW II-III. Přejezd na řeku Lotru, Voineasa. Stavění stanů 21.30, zapadl autobus.
2.7. pondělí řeka Olt, 27 km WW II-IV, oprava vleku (prasklá horní trubka). Stále problémy s úvazy na lodě, problémy s naftou – nejsou k sehnání bloky (nebyly zakoupeny na přechodu). Odjezd do Vinicea(?), neúspěšné shánění poukázek. Tábořiště 19.30.
3.7. úterý

Dopoledne oprava lodí, oběd, 14.00 odjezd na Lotru (14.30 na vodu).

řeka Lotru, 400 m WW V, 12 km WW III, 2 hod.

4.7. středa V noci vyplaveni deštěm – nedostatky při umístění stanů. Ráno velké sušení, ve 14.00 odjezd na Lotru. Hodně čochtanů a rozbité lodě, bez úrazu, ale šoky a potlučení. 16.00 odjezd na řeku Dimbovita přes ??? do ???(Didesti?). 35 km. Havárie vinou šoféra – nedostatečné odhadnutí vzdálenosti při předjíždění, poškozený vlek. Večeře v nějaké restauraci. Spíme po širákem. Šofér pokuta 120 Lei.
5.7. čtvrtek Oprava vleku v opravně pro náklaďáky – 3 hodiny. Ve 12.00 po navázání lodí přes Basare(?) do Ritesti(?) (marné hledání směnárny). 19.00 příjezd k Dimbovitě, hledání mostu na spaní. Nahoru nemůžeme jet – stavba přehrady. Stanování na soukromé louce společně s ostraváky za mírný poplatek ve dvě v noci.
6.7. pátek Pěšárna na Pitra Craul.
7.7. sobota Ráno odjezd na vodu, vyhnáni majitelem pozemku. Odjezd 7 lodí v 10.00, zbytek opravuje lodě nebo výlet autobusem na horní soutěsku. Řeka jedničková – pěkné okolí i voda. Dojezd v 15.30. 15.40 odjezd pro zbytek lodí a opraváře. Na spodní soutěsce obtížné zajištění. Odjezd na nový kemp, spaní u silnice vpravo asi 4 km od soutěsky. Dobrý.
8.7.neděle Budíček 8.00, balení tábora. Znovu sjetí Dimbovity, na vodočtu 58. 13.20 odjezd z Rucaru(?) do Branu(?) – prohlídka hradu a skanzenu. Odjezd 16.30 na tábořiště u Brašova.
9.7. pondělí Odjezd 9.00, prohlídka Brašova. 17.15 odjezd na Sibiu, Sibes(?), Sugay. 22.20 hledání spaní v noci – nakonec vpravo u silnice.
10.7. úterý V 10.30 odjezd na řeku Sebesul. 11.00 prohlídka řeky a okolí, vršek opravdu tvrdý. V 16.30 odjezd na Riul Mare, 21.00 kemp po levé straně silnice 10 km před Zlatou Gorou.
11.7. středa V 7.30 snídaně a oprava lodí. V 9.30 odjezd na prohlídku Riul Mare, kde byla v Gore Zlate vyslána vrcholová skupina pro berana. Z počtu 10-ti lidí dorazilo pouze 5 kusů na salaš. Zakoupen beran a 2,5 kg brinzy. 4 lodě sjely úsek cca 4 km,  tábořiště zůstává.
12.7. čtvrtek 2 lodě úsek WW VI, pod šupákem WW VI další 3 lodě, celkem 6 km. Pečení berana, tábořiště zůstává.
13.7. pátek 8.00 budíček, 9.30 odjezd směr Bord, Oradea (zastávka na trhu), Bors (oprava vleku – vysypané pravé ložisko). Přechod hranic (čekáme 2,5 hod). Spaní na odpočívadle při cestě do Budapešti.
14.7. sobota 6.00 budíček, odjezd směr Budapešť, oprava autobusu 10.30-17.00, odjezd směr Komárno, hranice, v Komárně večeře.
15.7. neděle 01.30 havárie vleku (ulítlo kolo, oprava v Malackách). V 08.30 zastávka ve Svitavách na snídani, odjezd do Doudleb. 11.40 příjezd do Hradce na loděnici.

  

Honza Benda

FOTOALBUM