FOTOALBUM

JUGOSLÁVIE 1984

  

      

Trasa                              

HK – Brno – Bratislava – Rajka – Györ – Veslprem – Ketszthely – Marcali – Nagyatád – Barcs – Virotovica – Pankrac - Bos. Gradiška – Banja Luka – Jajce – Travnik – Visoko – Sarajevo – Foča – Ščepanpolje – Dubrovisko – Foča – Gacko – Trebišnica – Dubrovník – Kotor – Budva – Skaderské jezero – Titograd – Lijeva Rijeka – Andrijevica – Murino – Ivangrad – Durdeviča – Žabljak – Pljevlja – Goražde – Višegrad – Titova Užice – Valjevo – Šabac – Osijek – D. Miholjac – Udvar – Szekszárd – Szekesfenhérvár – Györ – Rajka – Bratislava – Brno – HK

Táboření

 

vesměs všude buď po domluvě s domorodci, nebo na černo (kafe, pivo). U moře pouze v kempu, platí nařízení o nočním klidu. (Pankrac, Šipovo, Gacko, Jas, Bioče, Murino, Žabljak, Ustikolina, Karavašica)

Památky

 

Sarajevo – staré město, Třebišnica – staré město, Dubrovník – pevnost, muzeum, Budva – staré město dvakrát zničeno zemětřesením – renovují, Žabljak – pěší túry

Řeky

MELEKVIZ

sil. Sömak – Kisvasartmely

VRBAS

Bílý Bug  WW V   Přesná jízda po jazyku, silné válce, silný vracák pod posledním válcem po levé straně (kope), voda vždy.

Agino Selo – Karanovac  WW II+   Rychlý proud s vlnami, ostrá rozhraní.

PLIVA

 

 

prameny – lom Šipovo   Z Jajce na Janj a dále kolem jezer na Šipovo. Táboření na levém břehu před výletní restaurací –  nájezd k řece. Nutno jet až pokud to jde, potom lodě na ramena a cca 800 m donést až pod prameny. Řeka pramení z hory u Medna 1483 m, cca 20 m3. Možno jet už 50 m od pramenů. Pozor nízké lávky!

PIVA

 

 

vodopád – soutok   Táboření u přehradního jezera bez problémů. Silný vítr. Pod přehradou koryto suché – při pouštění voda stoupá o 2-4 m (20-60 m3 dle hrázného). Možno jet od přítoku z levé strany asi 5 km pod přehradou (vodopád), k řece obtížný přístup – stráň dlouhá cca 500 m, plno jahod a malin.    

DRINA

 

soutok Tary + Pivy - Foča   Vody dostatek – silné vlny a rozhraní. Po levé straně před Fočou stavba elektrárny (zastavena) – nevystupovat, střeženo! Konec plavby ve Foče u rybářské bašty – přístaviště vorů.

MORAČA

 

Bioče – kamenný most (konec kaňonu)  WW I-II, řeka vtéká do kaňonu s převislými stěnami. V případě rozbití lodě problémový výstup na silnici. Krajinově hezké, táboření bez problémů.

LIM

   

Murino – Andrijevica  WW I   Široká řeka bez zvláštních překážek, táboření na levém břehu v Murinu (komplikovaný nájezd – velký spád a zatáčky – autobus občas na třech kolech).

TARA

 

přístaviště vorů (od mostu přes Taru proti proudu po pravé straně) – Foča, cca 75 km Nutno na dva dny – stravu a spaní s sebou. Ze začátku WW II+, posledních 15 km k soutoku s Pivou WW IV. Vysoké vlny, válce, komplikované nájezdy. Doporučuji kameru s barevným materiálem – druhý nejhlubší kaňon na světě. Pozor – podle posledních zpráv nutno platit za průjezd (nachází se v NP Durmitor). Pokud autobus nezajede do Ščepan Polje (tj. nad soutok Tary s Pivou), nutno pokračovat až do Foči. S SEBOU NUTNO VÉZT SERVIS PRO OPRAVU LODÍ – SILNICE VEDE OKLIKOU, NENÍ PŘÍSTUP K VODĚ!

  

Honza Benda

FOTOALBUM